Living Dance Form – Taniec Życia






To zajęcia pracy z ciałem poprzez taniec. Podczas zajęć używam także elementów innych metod pracy z ciałem, takich jak Technika Alexandra, Tai Chi, praca z oddechem i głosem.

Ciało i umysł stanowią całość. Pracując z ciałem – poprzez ruch, oddech i głos, pracujemy jednocześnie z naszą psychiką, emocjami i nastawieniem do życia. Nasz wewnętrzny stan wyraża się poprzez specyficzny, nasz własny, niepowtarzalny w danym momencie ruch, dźwięk i sposób oddychania, wyraża się w kształcie i możliwościach ruchowych naszego ciała. Z drugiej strony poszerzanie możliwości ruchowych i oddechowych ciała, eksperymentowanie z nowymi rodzajami ruchu, dźwięku i oddechu, zmienia nie tylko ciało lecz także psychikę, emocje, nastawienie.
Taki sposób zajmowania się ciałem: wrażliwy, uważny, nie traktujący ciała instrumentalnie, przedmiotowo lecz polegający na wsłuchiwaniu się w ciało i jego potrzeby – buduje świadomość ciała i pomaga w integracji ciała i umysłu, które postrzegamy często jako oddzielne części.

Praca ta poprawiając kondycję fizyczną daje nam znacznie więcej: uczy doświadczać siebie jako całości, docierać do swoich zasobów fizycznych i psychicznych i rozwijać się, ostatecznie pomaga osiągać stan autentycznego i pełnego dobrostanu do którego każdy z nas dąży.

Na zajęciach poruszamy się w naturalny sposób odzwierciedlający wewnętrzny stan każdego z uczestników. W ruchu odnajdujemy różne jakości i budzimy różne rejony ciała. Wspiera nas w tym muzyka, nastrój miejsca, moje wskazówki i przede wszystkim nasza własna wrażliwość i świadomość.

W zajęciach można uczestniczyć niezależnie od stopnia kondycji fizycznej, posiadanych umiejętności czy wcześniejszych doświadczeń z tańcem – one nie są niezbędne. Potrzebna jest chęć zajęcia się swoim ciałem i przy jego pomocy wniknięcia w siebie.

Zajęcia są przeznaczone  dla kobiet i mężczyzn. Tańczymy w wygodnym stroju, bez butów, przyda się woda do picia.



Uważasz ze post był ciekawy, zapisz się na bezpłatny newsletter o pracy z ciałem:






  

Komentarze

Prawa autorskie

Zamieszczane tu teksty i obrazy nie mogą być kopiowane ani publikowane bez zgody autorki.